اگر می خواهید از نزدیکترین فرودگاه خود به یک مقصد خاص در یک تاریخ خاص پرواز کنید، معمولاً دوبار ارزانترین قیمت وجود دارد: اندکی پس از در دسترس قرار گرفتن بلیط ها برای خرید، معمولاً 11 ماه، یا قبل از تاریخ عزیمت.

(خطوط هوایی تقریباً بیش از یک سال قبل بلیط لحظه آخری چارتر خارجی ارائه نمی دهند زیرا مردم و بعضی اوقات رایانه ها دچار ابهام در روز دقیق پرواز می شوند). پس از آن قیمت افزایش می یابد - نه به طور پیوسته، بلکه به صورت جهشی تا در روز پرواز به حداکثر مقدار خود برسد (برای دریافت بیشترین پول از تاجران که برنامه های آنها فقط در آخرین لحظه نهایی می شود و چندان حساس به قیمت نیستند). به جز. . . . .

بسیاری از شرکتهای هواپیمایی نیز "فروش فصلی" یک یا دو بار در سال دارند که بسیاری از قیمت ها برای چند روز یا هفته کاهش می یابد. اما همه چیز هزینه مسیر (بلیط) نیست! مسیر و تاریخ خاص مورد نظر شما ممکن است موثر باشد یا نباشد - این بستگی به این دارد که آیا شرکت هواپیمایی فکر می کند که برای به حداکثر رساندن درآمد خود در این مسیر، باید تخفیف اضافی ارائه دهد یا نه. در حالی که این چیزی نیست که آنها بخواهند از قبل به شما خبر بدهند خبر خوب این است که تقریباً سال جاری مانند سال گذشته است.

 بنابراین اگر در سال گذشته تخفیف هایی در یک مسیر خاص وجود داشته باشد، یک فرصت خوب وجود دارد که دوباره تخفیف ها در اسل جاری نیز تکرار شود. چند سال قبل از سفر برنامه ریزی شده خود قیمت ها را زیر نظر داشته باشید! (البته "شانس خوب" به معنای "شانس 100٪" نیست - تغییر در برنامه پرواز رقبا، برنامه های ویژه ورزشی یا موسیقی، نوسانات ارز و انواع دلایل وجود دارد که ممکن است امسال مانند سال گذشته نباشد. )