سرزمین سیستان با تمدنی غنی و بی‌نظیر در جنوب شرقی ایران واقع شده است. قدمت این نگین درخشان باستانی به افسانه‌های اساطیری ما ایرانیان بازمیگردد همچنان که آن را زادگاه زال و پهلوانان نامی ان دوران می‌دانند. شهرهای چابهار، زاهدان و زابل به طور کلی مقصد گردشگران اندکی است که به نیت دیدن این نگین درخشان باستانی، به آن سو سفر می‌کنند. با در نظر گرفتن قیمت بلیط زابل، در فصولی از سال که جا به جایی‌ ها وسفر‌ها کاهش می‌یابد، می‌توان بلیطی با قیمت مناسب برای یک سفر به یاد ماندنی به زابل تهیه کرد.

 در گذشته به دلیل رونق کشاورزی در سیستان آن را انبار غله‌ی ایران زمین می‌نامیدند. همچنین برای زردشتیان این سرزمین مقدس است و اعتقاد دارند که یازدهمین سرزمین نیک است که اهورا مزدا آفریده است. در سال ۷۶۸ هجری شمسی تیمور با لشکرکشی به سیستان و مواجه شدن با مقاومت مردم همه را قتل عام و شهر را با خاک یکسان کرد. سپس در دوران صفویان سیستان دوباره آبادانی یافت.

این استان از نظر باستان شناسی بسیار غنی و دیدنی است به طوریکه علاوه بر دانشمندان و باستان شناسان ایرانی نظر دانشمندان خارجی را نیز به خود جلب کرده است و حتی در بیستون و تخت جمشید نیز از این سرزمین با نام زرنک نام برده شده است. با این حال از نظر گردشگری و توریسم بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته است که میتوان ناشناخته ماندن زیبایی‌های کم نظیر این استان را از دلایل این موضوع برشمرد. در فصل ها و اعیاد مختلف می‌توان با یک بلیط چارتر زابل با قیمت مناسب به این شهر دیدنی و پرجاذبه سفر کرد.

با خرید بلیط هواپیما از آثار تاریخی زابلستان دیدن کنید!

از جمله‌ی این آثار بی‌همتای باستانی در سیستان و بلاخص شهرستان زابل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

شهر سوخته : کمتر کسی در ایران وجود دارد که از مهمترین کشف باستان شناسی جهان در سیستان و شهر زابل چیزی نشنیده باشد. شهری مدفون شده و پر از اسرار که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد و تمامی اطلاعات به دست آمده از حفاری‌های گسترده نشان از وجود قومی متمدن و دارای ساختارهای پیجیده و پیشرفته‌ی اجتماعی و دانش‌های خیره کننده‌ی علمی دارد. این شهر را یادگاری از رستم و یعقوب لیث می‌دانند، و باستان شناسان جهان به آن همانند پنجره‌ای رو به کهن‌ترین تمدن شناخته شده در دنیا می‌نگرند.

این شهر با توجه به شواهد در طول تاریخ دو بار در آتش سوخته است و به همین دلیل نام شهر سوخته را بر آن نهاده‌اند. برای دیدن این اثر بی‌همتای تاریخی که جزیی از میراث جهانی یونسکو است، می‌توان با استفاده از اینترنت و خرید بلیط ارزان زابل به راحتی به مهد باستان شناسی کشور سفر کنید.

 

دریاچه ی هامون: با پرداخت بلیط هواپیما زابل می‌توانید این دریاچه را که به عنوان هفتمین تالاب بزرگ جهان ثبت کرده‌اند و همچنین سومین دریاچه بزرگ در ایران است را ببینید. تالاب هامون بین ایران و افغانستان مشترک است و از سه دریاچه‌ی کوچک به وجود آمده که در زمان پرآبی به یکدیگر می‌پیوندند. این تالاب در یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیستکره ثبت شده است.

قلعه رستم: گفته شده که این قلعه بسیار بزرگ و به عنوان پادگان شهر حوضدار بوده است و همچنین آن را به رستم، پهلوان اساطیری نسبت می‌دهند به دلیل فرسایش این بنا در طول تاریخ به دست عوامل طبیعی بیشتر سازه‌های اصلی آن از بین رفته است با این حال می‌توان تنها یخدان تاریخی را در آن دید و فهمید که قلعه‌ای بسیار با اهمیت و بزرگ در دوران خود بوده است که با خندق‌های بزرگ محافظت می‌شده است. با پرداخت قیمت بلیط زابل و سفر به این شهر می‌توانید قسمت‌های قلعه که هنوز قابل رویت هستند، مانند بعضی از طاق‌ها، آب انبارها و چهار برج آن را دید.

تیک بان: سایت معتبر خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی ابتدا باید یکی از سایت ها یا اپلیکیشن های فروش بلیط را انتخاب نمایید. با استفاده از این مراجع اینترنتی به راحتی می توانید قیمت ها و امکانات بلیط های هواپیما را به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت مورد بررسی قرار دهید. خرید آنلاین بلیط هواپیما این شرایط را برای کاربران به وجود آورده که به تمامی ایرلاین های فعال در این زمینه دسترسی پیدا کنند و با توجه به برنامه پرواز، در چند ثانیه بلیط مورد نظر را تهیه نمایند. تیک بان به عنوان بهترین سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما می تواند تمام انتظارات شما را از یک سایت اینترنتی رزرو بلیط هواپیما برآورده کند. با تیک بان بلیط هواپیما ارزان و به صرفه تهیه کنید.